Dwudniowa wycieczka do Warszawy (25.10.2019-26.10.2019)

25-ego października 2019 roku dla podopiecznych Placówki Wsparcia Dziennego w Niedarach dzień rozpoczął się bardzo wcześnie, o godzinie 4.15 grupa 3 i 4 oraz najstarsze dzieci z grupy 2 wraz z wychowawcami zebrali się przed budynkiem placówki w oczekiwaniu na autokar, który miał nas zawieźć na dwudniową wycieczkę do Warszawy. Pomimo wczesnej pobódki wszyscy byli w rewelacyjnych humorach, a 5-godzinna trasa upłynęła szybko i bez nieoczekiwanych przygód.

Po przyjeździe do stolicy nasze kroki skierowaliśmy do Muzeum Powstania Warszawskiego. Nowoczesne, multimedialne muzeum, jedyne tej klasy w Polsce, zrobiło na nas duże wrażenie, dostarczyło wielu wspaniałych przeżyć i stanowiło żywą lekcję historii. 63 powstańcze dni, ukazane w pasjonujących życiorysach powstańców, wzbudziły podziw i wielkie uznanie nas wszystkich.

Kolejnym punktem wycieczki była wizyta w jednym z największych w Europie centrów nauki, czyli Centrum Nauki Kopernik. Ekspozycja podzielona jest na sześć interdyscyplinarnych galerii z ponad 450 eksponatami. Różnorodność eksponatów zgromadzonych na kilku tysiącach metrów kwadratowych stwarza przestrzeń, w której każdy ma szansę dokonać odkrycia. Trochę już zmęczeni ale nadal chętni
i gotowi na dalsze zwiedzanie wybraliśmy się na PGE Stadion Narodowy co wywołało wielką radość zwłaszcza u chłopców. Na trybunach areny znajduje się 58 tysięcy miejsc dla kibiców, w tym 111 dla osób niepełnosprawnych i składa się z ośmiu kondygnacji o zróżnicowanej wysokości. Pierwszy dzień wycieczki zakończył się wjazdem na 30 piętro Pałacu Kultury i Nauki skąd mogliśmy podziwiać panoramę Warszawy.

Po bardzo aktywnym dniu udaliśmy się na zasłużony odpoczynek do hotelu „U Witaszka”gdzie czekała na nas przepyszna obiadokolacja i wygodne pokoje.

Kolejny dzień pobytu w stolicy (czyli 26 październik) rozpoczęliśmy śniadaniem, a następnie udaliśmy się wraz z przewodnikiem na urokliwy spacer po Warszawie, który rozpoczęliśmy od Łazienek Królewskich, zachwycających pięknymi jesiennymi barwami. Kolejnym punktem naszego zwiedzania był Grób Nieznanego Żołnieża, gdzie mogliśmy być świadkami uroczystej zmiany warty. Stamtąd udaliśmy się w stronę Starego Miasta, mijając po drodze m.in Pałac Prezydencki, w którym aktualnie pracuje i zamieszkuje prezydent Polski. Starówka urzekła nas urokliwymi uliczkami oraz zabytkami. Mogliśmy zobaczyć m.in Pałac Królewski, Kolumnę Zygmunta oraz dzwon na ul Kanonii zwany „Niemym dzwonem”, którego jak głosi legenda, trzykrotne obejście powoduje spełnienie życzeń. Ostatnim punktem zwiedzania było zakupienie pamiątek na warszawskim rynku. Po owocnych zakupach udaliśmy się do Nowej Warszawy skąd autokarem pojechaliśmy zjeść gorący posiłek. Zmęczeni, ale szczęśliwi z głowami pełnymi wrażeń wyruszyliśmy w długą drogę powrotną.

Wycieczka napewno na długo pozostanie w naszej pamięci i będzie okazją do wielu wspaniałych wspomnień.